torsdag 18. februar 2010

Til min kjære søster!

Anna

Du er det mennesket jeg ikke kan vente med å fortelle gode nyheter, en vits, et eventyr, en overraskelse.
Det er bare når jeg hører at du gisper eller fniser, når du bryter ut i latter
- bare når jeg ser du sperrer opp øynene-
at gleden er fullkommen!!



En søster får aldri takkebrev eller ros eller sanger skrevet til seg.
Søstre bare er der- som høyrearmen din.
De er fullt ut seg selv- men samtidig en del av ditt liv.
De hopper ut og inn av tilværelsen din.
De vet for mye om fortiden din.
De har elefanthukommelse.
De kjenner dine svake sider.
De er tilbøyelige til å sukke tung å si " Vel- du ville det, ville du ikke?"
Men når du står fast på en bussholdeplass oppe på fjellet, eller på en landevei, når elven har skiftet retning og renner gjennom stuen din, når du har fått en kraftig bunk på bilen, når kjæresten har forlatt deg for siste gang, når du ligger med influensa, når du har en stygg og vedvarende smerte...
Vil en søster rett og slett være der.

Ha en fantastisk dag i morgen kjære søster, jeg setter utrolig stor pris på deg!!

Klem Johanna

1 kommentar:

  1. Tuuusen tuusen takk! Nå ble jeg helt rørt... kom visst en liten tåre også... Snakkes i morgen kjære søs!

    SvarSlett