søndag 6. februar 2011

NIB-utfordringen

Aldri før har vi vært med på en NIB utfordring, men en gang må jo bli den første. Ikke det at jeg tror at en Expedithylle fra Ikea er så unik (eller kanskje det er akuratt det den er..), men jeg har lyst å vise dere hvor nyttig den er for oss. Siden jeg har utdanning innen lager,  og slik dere kan lese på bloggen er jeg vel OVER gjennomsnittet interessert i sortering og lagring. Jeg vet hvordan jeg vil og burde ha det, uten at det på noen måte gjenspeiles i det daglige hihi.. Men det eg jo lov å drømme da... Jentene i midten, har små men veldig koslige rom. Det er bare en rett vegg, og der har vi satt en expedit hylle fra Ikea. Å hjelpe meg så mye den rommer! (Med 4-jenter i hus sier det seg selv at vi har en del leker..) Min erfaring er at ungene synes det er mye kjekkere å hive seg inn i leken om lekene er ordnet og sorterte, så her har vi egne kasser for lego, dyr, playmo, imagenext, petshop, og til og med (hold dere fast) en kasse med ting som går til lands og vanns.... (mannen mobber meg en del for den ja, og passer på å spør når vi skal ha varetelling i bestikkskuffa på kjøkken...)
De små boksen  rommer små jente skatter som pittesmådyr, klinkekuler, playmo-mat, yndlingspetshopen osv.. I koffertene har vi NintendoDS spillene og pikniksettet. Vi prøver å ha en fast plass til alle tingen, så vet vi hvor vi skal lete når vi trenger de. Kurvene på toppene rommer, dukkeklær, vesker (den står på spreng...) og snehvit og de 7 dvergene ting og tang)
Legger ved noen bilder som er tatt en gang det var ryddig, så er det herved dokumentert at det kan det være hos oss av og til også...
Ha en ordnet aften folkens! 

4 kommentarer:

  1. Så fint å ryddikt at eg rett å slett blir missunnlige!! Me har o dei same hyllene, men trur aldri d har vore så ryddikt i de....sukk...

    SvarSlett
  2. Heeeelt nydelig :)

    Lykke til ;)

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Hei! Så ryddig og fint du hadde gjort det! Skikkelig innbydende spør du meg! Ha en strålende uke! Klem

    SvarSlett
  4. Helt etter mitt hodet!!!:)))
    Sånt ville jeg også hatt det...men det blir kun med tanken hos oss...Det er ikke lett å holde slik orden som her. Kjempefint var det!
    Ønsker dere en fin uke!

    Klems

    SvarSlett