fredag 14. oktober 2011

Lavkarbo pizza

Det er sikkert noen av dere lesere som er flinke med lavkarbo. I kveld kom jeg over en oppskrift på ElskMat som jeg har lyst å dele med dere. Den var kjempelett å lage og veldig god! Selv hos barna gikk den ned på høykant. På deres del hadde jeg bare saus, ost og karbonadedeig. På min del hadde jeg i tillegg rødløk, fetaost, avocado og tomat. Mmmmm
Her er oppskriften på bunnen :


3 egg
2 dl cottage cheese
50 gram revet ost 

Del eggeplommene og eggehviten hver for seg
Kjør eggeplommer og cottage cheese i blender til jevn røre
Ha osten i denne blandingen
Stivpisk eggehvitene, og ha i litt salt
Vend inn eggeplomme-massen i eggehviten, vær litt forsiktig slik at du beholder den litt luftig
Hell blandingen på bakepapir og stryk utover
Stek bunnen på 200°C i ca 10 minutter først
Ta ut bunnen og snu den over på et nytt bakepapir slik at den blir opp-ned.
La den avkjøle seg litt

Ta deretter på sausen du ønsker, osten og så det fyllet du ønsker - stek den i 10-15minutter til.
Nyyyt!
Er det noen av dere som har gode oppskrifter å dele, blir jeg veldig glad for link. 

1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du deler!!

    Her i huset går det også i lavkarbo, så det er alltid greit med noen tips til middager.

    Gleder meg til å prøve!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett