søndag 14. februar 2010

Det er jo 3 ting på en gang det.....


Valentines Dag & Morsdag & Fastelaven




Til min kjæreste

I mange år har vi levet sammen,

nu ser vi barnene vokse opp,

små egenviljer på vei mot livet,

små lykkefrø av vår egen kropp.

Om natten ligger vi nær hverandre,

jeg ånder inn av ditt åndedrag og jeg skal våkne til morgendagen

og være hos dig den hele dag.

Vi har vårt arbeid. Men blir det avbrutt

av tøv og tårer,av lek og kiv,

så er det slik vi helst skal ha det

i denne stuen. Det er vårt liv.

Men enda vil der vel komme dager, da ulyst

senker sig, askegrå.

Da er det godt å ha klare plikter:

at vi har noen å tenke på.

Å du, som åpner din favn mot mig

og fulgte med mig på villig fot,

nær ved å eldes, fikk jeg din ungdom,

den gjennomstrømmer min hjerterot!

(Arnulf Øverland)



Kjærligheten setter ingen grenser;
den utvider våre horisonter,
lar oss se tydelig,
og lar oss se de mørkeste kroker
av våre hjerter med bedre lys.
(artikkel-hjertets skjulested, Paulo Coelho)


I dag har jeg fått nydelige roser og ryggmassasje fra mann & mine søte barn! - Og jeg føler meg som verdens heldigste mamma og kone ;-)




Nå har vi akkurat vi vært hos mamma med morsdagspresang; Hun fikk Boller Fra Rice, lavendel farget, noe vi visste at hun ønsket seg. Hun ble Kjempegla! Og vi fikk selvfølgelig boller med krem..nam..nam.
Ha en fortsatt flott valenmorsbolledag!
Anna

8 kommentarer:

  1. Ser ut som om du har hatt en flott dag!! Nydelige dikt du har lagt ut, som alltid!! Tenker mor ble glad for bollesettet fra Rice, det er jo bare lekkert!!

    ha en flott dag videre!!

    Klem fra ShoppeKari

    SvarSlett
  2. Du må ha hatt en vidunderlig dag, med ryggmassasje og røde roser.
    Diktet av Arnulf Øverland var fint.
    Ha en fortsatt fin morsdag!
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Hei hopp :)

    Så koselig at dere har vært inne å tittet på bloggen min :) Og enda koseligere at dere vil følge den! Det setter jeg pris på :) Og så fikk jeg jo et lite spor som ledet meg inn på denne bloggen!! Kjempekoselig!

    Jeg lo da jeg så deres egen beskrivelse av dere selv :) 'genuint interessert i flatpakkede Ikea møbler og sortering av skruer'... ha ha ha :) Morsomt!

    Håper dere har hatt en god helg, og ønsker dere en fantastisk god uke som kommer :)

    Klem fra LiljeHvit :)

    SvarSlett
  4. Virker som dere har det koselig:-)

    ha en fin uke

    wenche

    SvarSlett
  5. Det er bare et NYDELIG dikt av Arnulf Øverland!

    SvarSlett
  6. Stor takk,og stor klem til dei snille jentene mine,ble veldig glad for flott bolle-sett fra Rice på Morsdagen.
    Kjempe-glad i dokke!!

    SvarSlett
  7. Hei og god morgen!
    Dette diktet forfattet av Arnulf Øverland er bare helt, helt skjønt! Takk for en god start på dagen!
    Herlig med ryggmassasje og roser også!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Her må jeg jo bare legge igjen et spor... masse koselig! Og to reale damer, ser det ut til!
    Nanni er også god på diagnoser og ymist anna etter en tid i skoleverket og som spesialpedagog. Blogg er deilig pusterom :)

    SvarSlett