onsdag 3. mars 2010

Et lite strikkeprosjekt..


Jeg har så lyst på et lite håndarbeid og tenkte jeg skulle prøve meg på disse sokkene til en liten jente jeg er så glad i....

Jeg er ikke noen kløpper til å svinge strikke-pinnene, så dette kan bli interessant :)

Synes sokken sitter så mye bedre på de små når de ikke er hæl.
For dere andre som vil hive dere på, her er oppskrifta :
Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*.Sokk: Legg opp 44-48-52 (56-60) m på strømpep 2,5 med Alpaca. Strikk vrbord i 2 cm. Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, forskyv vrborden 1 m til venstre *, gjenta fra *-* til arb måler 18-19-20 (22-23) cm, nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr og strikk deretter alle m sm 2 og 2 = 11-12-13 (14-15) m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt. Sokken måler ca 20-21-22 (24-26) cm.

Tror jeg trenger Lykke til!! hihi, det kan bli veldig spennende om resultatet blir bloggbart..

Varm hilsen fra Johanna

6 kommentarer:

  1. Lykke til☺
    Eg er fødd uegna til strikking og beundra og misunne alle som kan det!!

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Ååå, de var jo herlige da ♥
    Blir spennende å se om vi får se slutt resultatet da :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  3. Suk. Skjønne små. Det blir deilige, søte små sokker til ei lita vet du :)
    Lykke til:)

    Klem,Line

    SvarSlett
  4. Elsker sånne "snurresokker"! Det blir mye mindre klumpete inni sko. Lykke til! :)

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte...d som og går an e : vrangbord , *2 omg med 2 rette og to vrange, 2 omg med bare rette masker*. gjenta fra * til * til sokken blir så lang du vil ha dn. Fell til tå :-)))))

    SvarSlett