tirsdag 2. august 2011

Fra husets mest rotete kott - til et AnnaJohanna i miniatyr...

 Gamle hus har ofte sjel, men er kanskje ikke alltid så praktiske i forhold til dagens standard. Vårt snart 100 år gamle hus har iallefall sjel. Frem til sist helg hadde vi bl.a. et skikkelig rotekott, her ble det stuet til randen, faktisk så mye at ting ramlet ut når døren ble åpnet. Minst en gang i året er det blitt ryddet og sortert der inne, men i hverdagens travelhet blir ting kastet inn, - og vips ute av syne ute av sinn... enn så lenge. Det var så galt at jeg fikk meg rett og slett ikke til å ta bilde av det. Dette har jeg tenkt at jeg skulle gjøre noe  med...  Kottet ble i helgen ryddet, vasket og malt.Handydad snekret en disk og hengte opp litt stasj... og vips et AnnaJohanna i miniatyr.
                                                      Nicky er på plass i senga.
 Det er vel ikke nødvendig å skrive at Vesle Ragnhild, snart 3 år er  helt i hundre!

 I riktig gamle dager bodde det en liten kone her på dette kottet, Hun het Leppa. Hun lignet litt på T-skje kjerringa og fantes bare i fantasien. Hvem vet,- kanskje flytter Leppa inn igjen nå...
                                   En liten detalj fra disken.
Prislapp på forvandlingen: 161,- det var for listene rundt disken. Ellers har vi bare brukt ting vi hadde fra før!
Ha en kreativ kveld!

5 kommentarer:

  1. åååå såå fint det ble. Alle jenters (les:mødres ;o) ) drøm!!!

    SvarSlett
  2. Å så fantastisk!! Gleder meg til å se når jeg kommer på besøk. Jeg også vil leke!!

    Klem fra Moster

    SvarSlett
  3. Så koselig liten hule det ble:-) Skjønner godt at treåringen din liker seg her!!

    SvarSlett
  4. Så flott kott din datter har fått seg,
    der kjem ho sikkert til å ha mange fine
    kosestunder.

    Men minner meg på at eg og faktisk har
    eit sånt kott som skulle ha vært rydda ja. :)

    SvarSlett
  5. Hei du:))
    Så fint det ble...Vi har også et slikt kott, nyoppusset i fjor og alt var veldig ryddig, men et år er gått og nå er det ikke like ryddig...
    Så må vel ta en sjau der snart....
    Jeg har i grunn ett spm. HVOR har du gjort av det som var der inne før???

    Veronica

    SvarSlett